Vlast na USK-u „ iz minute u minutu “
Nakon 3 mjeseca od završetka izbora, vlast na USK-u nije formirana. Možemo biti, gotovo, sigurni da se protokom vremena želi izmučiti javnost kako bi sve došlo do usijanja, kako bi u određenom trenutku jedne proglasili nesposobnima, druge nelegitimnima, treće neprihvatljivima, a kao „garanciju“ držali ostatak vlade za „zlu ne trebalo“!
Trebamo se podsjetiti da agonija vlasti na USK-u traje još od konca 2013.godine. Već je tad bilo jasno da tonemo sve dublje i dublje i umjesto borbe za rješavanje stanja uslijedila je borba za ulazak u vlast kako bi se osigurala pozicija za izbore 2014.godine. Sve je medijima bilo zanimljivije nego činjenica da promjenom „skupštinske većine“ kada je A-SDA izbačen iz vlasti počinje egzistirati „manjinska vlada SDP-a“ s 3 v.d.ministra SDA, koji to po zakonu ne mogu biti, i da su tom „interesnom većinom“ usvajani zakoni i odluke koje su „peglale“ stanje u Budžetu kako bi se sakrili tragovi nezakonitog i netransparentnog rada. Analizom podrške tim i takvim odlukama moglo se zaključiti da je postojala „interesna većina“( SDP, SDA, A-SDA, S BiH, DNZ i SBB ) u kojoj su političke partije štitile samo svoje kadrove u vlasti. Izborna kampanja je prošla bez velikih napada i optužbi za stanje u kantonu što se može pravdati čnjenicom da su sve stranke koje su tad participirale u Skupštini imali Budžet USK-a na raspolaganju, osim 2 nezavisna Kluba i to Laburističke stranke i DF-a. Sjetit ćemo se i izjava u javnosti kako koalicija SDP i SDA je bila nužna za borbu protiv malih stranaka čime se pravdala nedosljednost i do jučerašnja politička netrepeljivost između ovih stranaka. Na tim činjenicama se treba zadržavati u onoj mjeri u kojoj moramo sagledati sadašnju situaciju i analizirati prijedloge koji imaju za cilj odugovlačenje i nerješavanje postojećeg stanja i stvaranje prividne brige za građane USK-a.
Prosvjedi, koncem godine, i sve veće nezadovoljstvo budžetskih korisnika prisilili su SDA da požuri s konstituiranjem Skupštine USK-a kako bi se mogla donijeti Odluka o privremenom financiranju, što u prijevdu znači – produljenje agonije na 3 mjeseca. Na taj način se osigurao kakav-takav mir budžetskih korisnika. O gladnim, nezaposlenim i siromašnim ni riječi, ni poteza, ni prijedloga …..
Iako se u kampanji govorilo o reformama, promjenama, razvoju,zapošljavanju i stabilizaciji Budžeta, ništa se na tim pitanjima ne radi. Ne može biti slučajno održavanje postojećeg stanja, održavanje u izvršnoj vlasti onih koji bi trebali odgovarati za ovo stanje. Sve je to dio dogovora s početka godine, dio vraćanja duga za ustupke koji su bili presudni za ishod ovih izbora, dio obveze prema kadrovima stranaka koje su bile i koje su trenutno u vlasti.
Danas imamo situaciju u kojoj nije završena konstituirajuća sjednica Skupštine USK-a. Ostalo je da se formiraju radna tijela Skupštine što je pored zakonske obveze i nužno ukoliko Skupština treba početi s radom.
Da nije žalosno bilo bi smiješno!!!!
Da li su nam zbog takvog „nakaradnog“ poretka u vlasti trebali izbori???
Ostaje činjenica da Ustav ne poznaje ovakav oblik vlasti koji danas imamo na USK-u.
Zakazivanje 2.Izvanredne sjednice Skupštine USK-a, a da se Skupština još nije konstituirala, govori da smo u 2015.godinu zakoračili „starim stazama“ i da već možemo s žaljenjem zaključiti kako se ništa bolje neće dogoditi u narednom periodu.
Održavati stanje u kojem egzistira Vlada bez kvoruma je katastrofa. Materijali koji su došli u skupštinsku proceduru i koji bi se trebali razmatrati na Izvanrednoj sjednici su materijali od NEOVLAŠTENOG PREDLAGAČA. Za štete koje bi mogle proizići iz ovako postavljenog sustava vlasti, nitko nije odgovoran! Skupština, kao zakonodavno tijelo, trenutno služi da ozakoni sve što u normalnim uvjetima ne bi. Skupštini se podvaljuje da vrši funkcju izvršne vlasti i na taj način održava privid kod građana kako se sve radi na uspostavljanju stabilne parlamentarne većine. Pitanje je samo za koji „slučaj“ se traži parlamentarna većina?
Svakako je na poslanicima svih političkih partija odgovornst i odluka da li će prihvatiti ovo „vozanje“ u vlasti i da li će i kad osjetiti odgovornost prema onima koji su ih birali, a koji očekuju da se nagomilani problemi počnu rješavati.
Na kraju krajeva nije važno tko će čini vlast, važno je koji i kakav program će se realizirati. Ne treba podsjećati da Vlada nije samo stanica na kojoj se evidentiraju prihodi i rashodi već da je to mjesto s kojeg se planiraju, projektiraju i realiziraju programi razvoja USK-a. Ukupna situacija u kojoj se nalazimo zahtjeva odgovoran pristup i bezrezervan rad zakonodavne i izvršne vlasti na pitanjima od značaja za sve građane USK-a.
Protekla 3 mjeseca su pokazala da je izostala odgovornost i da je izostao rad na tim pitanjima, a istovremeno se izgubilo previše vremena na odmjeravanju izbornih rezultata i ekvivalentu pozicija u odnosu na taj rezultat. Dok traju unutarstranački, stranački, formalni, neformalni, pojedinačni, interesni i lokalni pregovori i razgovori mijenjaju se kombinacije iz minute u minutu i zaboravlja se da vlast nije sama sebi svrha i da smo tu zbog viših interesa, a ne zbog osobnih. Kad tako gledamo na stvari onda su rješenja bliže nego mislimo.
Elvira Abdić Jelenović
Velika Kladuša, 09.01.2015.godine